عصاره‌مخمر، منبع طبیعی طعم اومامی در ادویه‌جات

عصاره‌مخمر، منبع طبیعی طعم اومامی در ادویه‌جات

عصاره‌مخمر، منبع طبیعی طعم اومامی در ادویه‌جات

ادویه‌جات و چاشنی‌ها از دیرباز تاکنون به منظور ایجاد یک طعم‌ایده‌آل و دلچسب در تهیه فراورده‌های غذایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. امروزه در توسعه دستورالعمل‌های تولیدی بسیاری از محصولات غذایی، افزودن مقادیر مختلفی از عصاره‌مخمر همواره در دستور کار قرار می‌گیرد؛ اما در عین حال میزان مصرف آن در مقایسه با سایر طعم دهنده‌ها و ادویه‌جات بسیار کم‌تر است. عصاره‌مخمر یک ماده طبیعی و طعم‌دهنده قوی استخراج شده از مخمر نان است که تداعی کننده طعم‌های گوشتی و ماهی می‌باشد، در حالی که عاری از منبع جانوری بوده و از این رو برای چاشنی غذاهای گیاهی بسیار مناسب خواهد بود.
برخی مصرف‌کنندگان به دلایل مختلف از خوردن گوشت خودداری کرده و یا به دنبال کاهش مصرف گوشت هستند، اما در‌عین‌حال نمی‌خواهند تجربه‌ی لذت این طعم دلچسب را به طور کامل کنار بگذارند.

از مهم‌ترین مزایای عصاره‌مخمراین است که در عین حال که دارای طعم‌گوشتی و اومامی می‌باشد، حاوی اجزای تغذیه‌ای ارزشمندی است که در رژیم‌های گیاهی کمبود آن وجود دارد از جمله این ترکیبات می‌توان به آهن و کوبالامین اشاره نمود.
از سوی دیگر، بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال کاهش مصرف نمک به دلایل بهداشتی و سلامتی در رژیم‌های غذایی خود هستند. از این رو، استفاده از عصاره‌مخمر در محصولات‌غذایی به دلیل قابلیت آن در تشدید طعم شوری محصولات این امکان را به تولیدکنندگان داده است تا محصولاتی سالم‌تر به مشتریان ارائه دهند.

اشتراک گذاری

ارسال نظر

طعم طبیعی زندگی