نقش عصاره مخمر در کاهش میزان کلسترول خون

نقش عصاره مخمر در کاهش میزان کلسترول خون

نقش عصاره مخمر در کاهش میزان کلسترول خون

عواملی مانند عدم رضایت بیماران به مصرف داروهای رایج کاهنده کلسترول خون، بروز عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد و طولانی مدت این داروها، بیماری های ناشی از افزایش چربی خون و هزینه های تحمیلی بر بیماران موجب شده است که تمایل به درمان‌های جایگزین افزایش یابد.

افزایش چربی خون و کلسترول از جمله عوامل تهدید کننده سلامت انسان هستند که به دلیل اختلالات متابولیسمی ناشی از عوامل متعدد ایجاد می شوند. با اینکه داروهای کاهنده کلسترول خون در دسترس هستند اما همچنان این بیماری یکی از عوامل مهم در تشدید بیماری‌های قلبی-عروقی در بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا می‌باشد.

از این رو متخصصین این حوزه پس از انجام مطالعات گسترده،  چندین داروی طبیعی با منشا گیاهی و میکروبی را پیشنهاد نمودند که یکی از این موارد، استفاده از مکمل های عصاره مخمر و یا اضافه کردن این افزودنی به جیره غذایی بیماران بوده است. مطالعات نشان داده است که استفاده از عصاره مخمر در بیماران دارای کلسترول بالا، منجر به کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصد سطح کلسترول خون آنها شده است و این میزان قابل توجه و تفاوت معنی‌دارِ استفاده از عصاره مخمر، مهر تایید دیگری بر فواید تغذیه ای این ماده شگفت ‌انگیز است.

منبع: ورناتک

اشتراک گذاری

ارسال نظر

طعم طبیعی زندگی