نقش عصاره مخمر در غذاهای گیاهی و رژیم گیاه خواری

نقش عصاره مخمر در غذاهای گیاهی و رژیم گیاه خواری

نقش عصاره مخمر در غذاهای گیاهی و رژیم گیاه خواری

در سال های اخیر، تعداد افرادی که تصمیم به کنار گذاشتن غذاها یا محصولات حیوانی از زندگی خود هستند و به عبارت دیگر رژیم گیاهخواری دارند، به طرز چشمگیری افزایش یافته است و در نتیجه تنوع گیاهخواری و وعده های غذایی گیاهی  بسیار گسترش یافته است. برای اینکه این خوراک های غذایی انتظارات مورد نظر در ارتباط با چگونگی طعم غذاها را برآورده سازند، توجه به این واقعیت بسیار ضروری است که بدانیم هرگز ترکیبی وجود نخواهد داشت که بتواند جایگزین بافت و حس دهانی، عطر و نیز درک بصری غذاهای خاص گردد. بنابراین، تولیدکنندگان مواد غذایی باید اجزای غذایی را انتخاب کنند که تجربه طعمی ویژه را فراهم نماید. عصاره مخمر این نیاز را به روشی کاملاً طبیعی برآورده می کند. عصاره مخمر نه تنها طعمی فشرده به غذاها می بخشد، بلکه عطرهای طبیعی آنها را نیز برجسته تر می نماید.

مانوئل لینچ، بنیانگذار آکادمی آشپزی غذاهای گیاهی، اعلام کرده است:

“عصاره مخمر یک ترکیب کلیدی برای غذاهای گیاهی و گیاه خواران است. آنچه که عصاره مخمر را بسیار منحصر بفرد می نماید، عطر و طعم طبیعی آن است، چراکه در واقع یک طعم کاملاً طبیعی است که می توانید در دنیای واقعی پیدا کنید. طعم و مزه عصاره مخمر چنان غنی و فشرده است که تنها یک چهارم قاشق چای خوری از آن برای ایجاد انفجار طعمی در یک سالاد فصلی لازم است. این عطر و طعم منحصر به فرد به عناصر اومامی موجود در عصاره مخمر بستگی دارد که در گوجه فرنگی رسیده، قارچ و غذاهای بالغ مانند پنیر پارمزان نیز یافت می شود. طعم و مزه آن قابل مقایسه با طعم بسیار قوی گوشت است. همین امر به عصاره مخمر این امکان را داده است تا چاشنی لازم و عطر و طعم شدیدی را در غذاهای گیاهی و گیاهخواری بدون نیاز به هیچ یک از محصولات حیوانی فراهم کند. همه ما می دانیم که باید غذای سالم بخوریم  و عصاره مخمر این کار را برای ما بسیار راحت تر نموده است.”

مانوئل لینچ بنیانگذار آکادمی آشپزی گیاه خواری است که یکی از برترین مدارس آشپزی در جهان است که نحوه استفاده از عصاره مخمر را به دانش آموختگان آن آموزش می دهد.

منبع: Biospringer

اشتراک گذاری

ارسال نظر

طعم طبیعی زندگی